Reklamasjon & Retur

 

Retur og angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.

 

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i (100% salgbar igjen). Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Merkelappene må være på. Pass på originalemballasjen at den er intakt ettersom varen skal videreselges. Hvis du åpner den hold oversikt over hvordan varen ligger pakket ned, slik at du kan legge den ned igjen på samme måte som du mottok varen. Unngå å skrive på, klistre labels, klistremerker eller tape over skrift/trykk på emballasjen.

 

Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten/porto. Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, badetøy, undertøy o.l ikke kan returneres /byttes. Dersom det følger med gave med kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur. Gaven må være i vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i.

 

Dersom du ønsker å returnere en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vårt returskjema (blokkbokstaver) og returnerer varen tilbake til oss sammen med returskjemaet. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at varen blir returnert tilbake til oss.

 

Hvis du benytter din rett til å heve kjøpet, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varen så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du skal selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert, du må kun betale for de varene du har beholdt, samt returfrakten/porto.

 

Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

 

Du finner vårt returskjema her.

 

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vårt returskjema. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer tilbake til oss. Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse, ta kontakt med oss på info@nory.no så snart som mulig, slik at vi kan holde av produktet for deg, med forbehold om at vi har varen med ønsket størrelse på lager.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varen. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at returvaren blir returner tilbake til oss. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen.

 

Kan jeg bytte til en annen vare eller størrelse?

Ja det kan du. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer tilbake til oss. Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse, ta kontakt med oss på info@nory.no så snart som mulig, slik at vi kan holde av produktet for deg, med forbehold om at vi har varen med ønsket størrelse på lager.

 

Koster det noe å gjøre en retur?

Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten/porto. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

Kan jeg returnere en salgsvare?

Angreretten gjelder selv om varene er på salg.

 

Har dere mottatt min retur?

Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 30 dager fra vi har ferdigbehandlet din retur. Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer igjennom Bambora, og du kan forvente at det tar mellom 30 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi vil oppdatere fakturaen din når vi behandler din retur. Husk at fakturagebyret på 29kr skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive ned kontonummeret ditt på returskjemaet slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.

 

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Du skal selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert, du må kun betale for de varene du har beholdt, samt returfrakten/porto.

 

Reklamasjon

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via info@nory.no for videre instruksjoner – send med beskrivelse og bilde. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsfeilen bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.