Retur, Bytte & Reklamasjon

Dato oppdatert: 23.11.2020

Utvidet returfrist og angrerett* i forbindelse med julen 2020 er utvidet til 8. januar 2021.

NB! Vi informerer om at utvidet angrerett ikke gjelder ved kjøp av salgsvarer (da er det vanlig 14 dagers angrerett).

Betaler du med faktura, må du ikke glemme å overholde betalingsfristen på mottatt faktura.

 

Hvordan Returnere og Bytte:

Hva vi tilbyr i vår returløsning: 

  1. Gratis frakt ved bytte av størrelse eller en annen vare
  2. Gratis frakt ved bytte til en digital tilgodelapp
  3. Gratis frakt ved reklamasjon
  4. Rimeligere frakt til 89kr ved retur – pengene tilbake

 

Gjelder digital returetikett og via vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg.

 

 

Vår returløsning og hvordan går du fram:

  • Ønsker du å bytte til en annen størrelse eller en annen vare, legger du inn en ny bestilling (ønsket vare/størrelse) i nettbutikken og skriv inn ditt ordrenummer i bestillingen – slik at vi kan se at du skal bytte til en annen vare/størrelse.
  • Send oss en mail til info@nory.no og fortell oss hvilken returløsning (1-4) du ønsker.
  • Når vi har mottatt din mail, vil du så fort vi har mulighet - motta en mail fra oss med returskjema og en returetikett digitalt.
  • Du har selv ansvar for å printe ut returetiketten og returskjema + fylle ut.
  • Legg ved utfylt returskjema og produktet du ønsker å bytte/returnere/reklamere i emballasje. Når emballasjen er lukket godt, klistrer du på returetiketten på emballasjen (godt synlig). Til slutt leverer du den til nærmeste post i butikk. Obs! Leveres til posten/Bring, ikke til andre fraktleverandører. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen.
  • Når vi mottar din bytte/retur/reklamasjon og alt er i orden, vil du ved:
    • bytte av størrelse eller en annen vare få refundert pengene for produktet du returnerte tilbake til oss.
    • bytte til digital tilgodelapp vil du motta en mail fra oss med en digital tilgodelapp, med samme sum som det produktet du returnerte tilbake til oss.
    • bruk av angreretten, vil vi trekke fra 89kr for frakt på summen av det produktet du returnerte tilbake til oss. Slik at du vil få tilbake pengene -89kr i frakt, for det returnerte produktet. 

 

 

Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Obs! Om du har betalt med Klarna eller Collector Bank (faktura- og delbetaling) – husk å betale faktura for produktene du beholder. For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller Collector Bank.

Skulle du ombestemme deg fra å ønske å bytte til tilgodelapp, til å bruke angreretten og heve kjøpet. Må du betale 89kr for frakt. Slik at du vil få refundert tilbake pengene -89kr i frakt, for det returnerte produktet. Den digitale tilgodelappen vil da deaktiveres. Skulle du ombestemme deg og ikke ønske å bytte produkt/størrelse og du har lagt inn en ny bestilling, må du si i fra til oss før vi har sendt den nye bestillingen, også her må du betale 89kr for frakt. Slik at du vil få refundert tilbake pengene -89kr i frakt, for det returnerte produktet.

 

 

Retur og angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.

 

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i (100% salgbar igjen). Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Merkelappene må være på. Pass på originalemballasjen at den er intakt ettersom varen skal videreselges. Hvis du åpner den hold oversikt over hvordan varen ligger pakket ned, slik at du kan legge den ned igjen på samme måte som du mottok varen. Unngå å skrive på, klistre labels, klistremerker eller tape over skrift/trykk på emballasjen.

 

Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten/porto. Benytt deg av vår returløsning for rimeligere frakt, du vil da trekkes 89 kr i porto kostnad ved retur. Det er gratis å returnere ved reklamasjoner, bytte og tilgodelapp ved bruk av vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg. Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, body o.l ikke kan returneres /byttes. Dersom det følger med gave med kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur. Gaven må være i vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i.

 

Dersom du ønsker å returnere en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vårt returskjema (blokkbokstaver) og returnerer varen tilbake til oss sammen med returskjemaet. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at varen blir returnert tilbake til oss.

 

Hvis du benytter din rett til å heve kjøpet, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varen så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du skal selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert, du må kun betale for de varene du har beholdt, samt returfrakten/porto.

 

Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

 

Du finner vårt returskjema her.

 

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

 

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vårt returskjema. Ved bytte til en ulik vare eller til en annen størrelse ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken vi vil refundere pengene for produktet du returnerer tilbake til oss.

Det er gratis å returnere ved reklamasjoner, bytte og tilgodelapp ved bruk av vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg. Bytting gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, body o.l ikke kan returneres /byttes.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varen. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at returvaren blir returner tilbake til oss. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen.

 

Kan jeg bytte til en annen vare eller størrelse?

Ja det kan du, og da får du gratis frakt via vår returløsning. Ved bytte til en ulik vare eller en annen størrelse ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer tilbake til oss.

 

Koster det noe å gjøre en retur?

Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten/porto. Benytt deg av vår returløsning for rimeligere frakt, du vil da trekkes 89 kr i porto kostnad ved retur. Det er gratis å returnere ved reklamasjoner, bytte og tilgodelapp ved bruk av vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg.

 

Kan jeg returnere en salgsvare?

Angreretten gjelder selv om varene er på salg.

 

Har dere mottatt min retur?

Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt innen 30 dager fra vi har ferdigbehandlet din retur. Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjoner igjennom Bambora, kan du forvente at det tar mellom 30 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Obs! Husk å betale faktura for produktene du beholder. Vi vil oppdatere fakturaen din når vi behandler din retur.

 

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Du skal selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert, du må kun betale for de varene du har beholdt, samt returfrakten/porto på 89 kr via vår returløsning. Det er gratis å returnere ved reklamasjoner, bytte og tilgodelapp ved bruk av vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg.

 

Reklamasjon

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via info@nory.no for videre instruksjoner – send med beskrivelse og bilde. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner. Obs! Benytt deg av vår returløsning.

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsfeilen bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.