Vilkår & Betingelser

Du kan handle trygt hos Nory.no

Sammen står vi nå ovenfor en helt uforutsett situasjon. Helsen og sikkerheten til våre kunder, kollegaer og samarbeidspartnere er svært viktig for oss.

Vi følger nøye med på utviklingen og anbefalinger fra Helsemyndigheter slik at vi sammen kan redusere smittespredning av korona-viruset. 

 

Disse tiltakene gjør vi: 

  • Vi har fokus på å rengjøre ekstra
  • Vi har fokus på god håndhygiene
  • Vi unngår å håndhilse og klemme
  • Vi holder minimum 1 meter avstand til kollegaer og samarbeidspartnere

 

Vi i Nory.no gjør alt vi kan for at din ordre skal ivaretas på en best mulig måte. 

Driften vår går per dags dato tilnærmet normalt. Men vi er forberedt på eventuelt endringer og tilpasser oss etter dette. Vi holder oss oppdatert på posten/bring sine sider i forhold til levering av ordre.

Følg med på bring sine oppdateringer her: https://www.bring.no/koronavirus

Det viktigste for oss er:

  • Redusere smittefare. 
  • Ta vare på våre kunder, ansatte og samarbeidspartnere.
  • Sørge for at ordre går som planlagt. 

 

Vi oppfordrer alle våre kunder, medarbeidere og samarbeidspartnere til å lytte til råd fra myndighetene, holde avstand, og ta godt vare på hverandre ❤ 

Hvis du har noen spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

 

 

Vilkår og betingelser

 

1. Priser

Alle priser vises i Norske kroner. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter. Det tas forbehold om trykkfeil, avgifts- og valutaendringer. Vær oppmerksom på at frakt legges til på den samlede bestilling til sist.  Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

 

2. Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalingsløsningen i kassa. Vi bruker Bambora Checkout og Klarna som samarbeidspartnere på betaling.

Som kunde kan du enkelt velge mellom:

  • Klarna - Faktura og avbetaling
  • Bambora Checkout - Kredittkort, VIPPS og Collector Bank (faktura- og delbetaling). Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

Vi krypterer alle dine kortopplysninger med SSL, for sikker betalingsoverføring. Det innebærer at ingen uvedkomne kan se dine kortopplysninger når den sendes fra nettbutikken til betalingsleverandøren. Slik at det er 100% trygt å handle hos oss.  

 

2.1 Klarna

Når du velger Klarna som betalingsmåte får du hjem varene dine før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Fakturaen forfaller til betaling opp til 14 dager etter ditt kjøp. Det er ikke fakturaavgift på denne løsningen. Faktura sendes til mailadressen du oppgir ved bestilling. Dersom du oppgir feil epostadresse og ikke mottar faktura på mail, er du selv ansvarlig for å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av denne feilen.

Klarnas vilkår (personvernerklæring) kommer automatisk opp via en synlig link, i det du som kunde skal gjennomføre et kjøp hos oss. Eller ta turen inn på https://www.klarna.com/no/kundeservice/ for å lese fullstendige vilkår for Klarna.

 

2.2 Bambora Checkout

Bambora Checkout er én av de største leverandørene av betalingssystemer i Norden. Denne betalingsløsningen gir høy sikkerhet og lar deg som kunde handle trygt i vår nettbutikk.

 

2.2.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank.

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har ivaretatt dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

2.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank (tidligere Lindorff/lowel) kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på bill@lowell.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

 

2.2.3 Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

 

3. Frakt og leveranse

Vi tilbyr dessverre ikke levering utenfor Norges fastland.

 

Vi leverer varene med Posten Bring – mandag til fredag, unntatt helligdager.

Ordrer plassert før 10.00 behandles av oss på samme dag. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig adresse, e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

Du har to leveringsalternativer i vår nettbutikk:

 

  • Klimanøytral Servicepakke / Posten Bring – Fri frakt ved kjøp over 300 kr. Ved beløp under 300 kr er fraktkostnaden 49 kr, uavhengig av størrelsen og vekten på pakken din.

Du kan velge å få pakken din levert på ditt nærmeste postkontor (Pickup point). Denne pakken sendes med sporing, og du mottar SMS og/eller mail (eventuelt brev i postkassen) om at sendingen er ankommet ditt hentested. Leveringstid 1-4 dager, avhengig av strekning.

Se mer informasjon og vilkår fra Bring på denne linken

 

  • Hjemlevering – Leveres på døren / Posten Bring – fast pris på 149kr.

Du kan velge å få pakken din levert på døren. Leveres på døren mellom kl 09-17 eller kl. 17-21, basert på postnummer. Du vil motta SMS-varsling når pakken er underveis. Du kan også gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis man ikke er hjemme, samt endre utleveringsdag når pakken spores.

Leveringstid 1-3 dager, avhengig av strekning.

Se mer informasjon og vilkår fra Bring på denne linken

 

Dersom pakken ikke hentes, får du en påminnelse. Er den fortsatt ikke hentet etter 14 dager, blir den returnert tilbake til oss. 

Ved uavhentede/ikke leverte pakker, eller ved feiladressering vil du som kunde bli belastet med et gebyr på 250kr. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig adresse, e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. I november og desember måned vil fremsendingstiden kunne øke pga. black friday og juletrafikken (ekstraordinære pakkevolumer).

Om du ikke har mottatt din pakke i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.

 

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter at du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp. Da må du ta kontakt med oss på; info@nory.no eller ringe/SMS på; 934 04 469 mandag til fredag kl. 10.00-14.00, unntatt helligdager. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, dermed anbefaler vi deg om å sjekke søppelposten på mailen din. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

4. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.

 

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i (100% salgbar igjen). Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Merkelappene må være på. Pass på originalemballasjen at den er intakt ettersom varen skal videreselges. Hvis du åpner den hold oversikt over hvordan varen ligger pakket ned, slik at du kan legge den ned igjen på samme måte som du mottok varen. Unngå å skrive på, klistre labels, klistremerker eller tape over skrift/trykk på emballasjen.

 

Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten/porto. Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, badetøy, undertøy o.l ikke kan returneres /byttes. Dersom det følger med gave med kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur. Gaven må være i vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i.

 

Dersom du ønsker å returnere en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vårt returskjema (blokkbokstaver) og returnerer varen tilbake til oss sammen med returskjemaet. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at varen blir returnert tilbake til oss.

 

Hvis du benytter din rett til å heve kjøpet, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varen så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du skal selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert, du må kun betale for de varene du har beholdt, samt returfrakten/porto.

 

Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

 

Du finner vårt returskjema her.

 

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

 

4.1 Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vårt returskjema. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer tilbake til oss. Ønsker du å bytte varen til en annen størrelse, ta kontakt med oss på info@nory.no så snart som mulig, slik at vi kan holde av produktet for deg, med forbehold om at vi har varen med ønsket størrelse på lager.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varen. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at returvaren blir returner tilbake til oss. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke pappemballasjen du mottok av oss, til å returnere varen.

 

4.2 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via info@nory.no for videre instruksjoner – send med beskrivelse og bilde. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsfeilen bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

 

4.3 Tilbakebetaling

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 30 dager fra vi har ferdigbehandlet din retur. Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer igjennom Bambora, og du kan forvente at det tar mellom 30 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi vil oppdatere fakturaen din når vi behandler din retur. Husk at fakturagebyret på 29kr skal betales selv om du returnerer varene. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive ned kontonummeret ditt på returskjemaet slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.

 

5. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele din personlig informasjon til tredjepart.

 

6. Kontakt & Support

Telefonnummer: 934 04 469 (mandag til fredag kl. 10.00-14.00, unntatt helligdager)

Epost adresse: info@nory.no
 

7. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

 

8. Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.

9. Endring av kontrakt

Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

 

10. Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på info@nory.no

 

11. Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.

 

12. Forbehold

Vi tar følgende forbehold:

Utsolgte varer

Skrivefeil

Trykkfeil

Farger kan avvike fra virkeligheten

Forsinkelser, f.eks. hos transporttjeneste(r), som vi ikke har innflytelse på.

Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk

 

13. Opphavsrett

Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres og brukes uten tillatelse. Overtredelse kan medføre krav om erstatning, vederlag og godtgjørelse.

 

Enkelte av bildene på hjemmesiden, samt bilder brukt på markedsmateriell er tatt av fotograf S. R. B. Torp – Mýrr photography. I henhold til loven har fotografen alle rettigheter til sine bilder. Ingen kan bruke, reprodusere, videreformidle eller endre et fotografi uten samtykke fra fotografen. Bilder skal fotokrediteres ved publisering.

 

Ta gjerne kontakt med fotografen på mail: myrr.photography@outlook.com og ta gjerne turen innom instagram profilen: www.instagram.com/myrr.photography/

 

Ved deling av bilder på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @noryno_official og hvis det er tatt av Mýrr photography skal det merkes med @myrr.photography

Skulle du være i tvil om hvem som har tatt bildet du vil dele, ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg.

 

14. Firma

Nory.no er levert av Nory AS, organisasjonsnummer: 922 997 470.

 

Kontakt informasjon:

Telefon nummer: 934 04 469 (mandag til fredag kl. 10.00-14.00, unntatt helligdager)

Epost adresse: info@nory.no

Juridisk adresse: Høvreveien 6, 1712 Grålum

 

Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredje part. Nory AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom Nory.no.