Vilkår & Betingelser

Dato oppdatert: 23.01.2023

 

Viktig informasjon!

Vi gjør oppmerksom på at det kan oppstå noe lenger leveringstid og svar av henvendelser pga ny hverdag som nybakt mamma. Pga dette vil det også være begrenset med kontakt via telefon, så send oss gjerne Mail på: info@nory.no. Vi håper på forståelse for dette, da vi er en liten bedrift. Men vi skal sende ut bestillinger og svare alle henvendelser så fort det lar seg gjøre, for å opprettholde en god kundeservice for alle våre kunder.
Mvh Daglig leder Marthe 

 

Du kan handle trygt hos Nory.no

Sammen står vi nå ovenfor en helt uforutsett situasjon. Helsen og sikkerheten til våre kunder, kollegaer og samarbeidspartnere er svært viktig for oss.

Vi følger nøye med på utviklingen og anbefalinger fra Helsemyndigheter slik at vi sammen kan redusere smittespredning av korona-viruset. 

 

Vi i Nory.no gjør alt vi kan for at din ordre skal ivaretas på en best mulig måte. 

Driften vår går per dags dato tilnærmet normalt. Men vi er forberedt på eventuelt endringer og tilpasser oss etter dette. Vi holder oss oppdatert på posten/bring sine sider i forhold til levering av ordre.

Følg med på bring sine oppdateringer her: https://www.bring.no/koronavirus

Det viktigste for oss er:

  • Redusere smittefare. 
  • Ta vare på våre kunder, ansatte og samarbeidspartnere.
  • Sørge for at ordre går som planlagt. 

 

Vi oppfordrer alle våre kunder, medarbeidere og samarbeidspartnere til å lytte til råd fra myndighetene, holde avstand, og ta godt vare på hverandre ❤ 

Hvis du har noen spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

 

 

Vilkår og betingelser

 

1. Priser

Alle priser vises i Norske kroner. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter. Det tas forbehold om trykkfeil, avgifts- og valutaendringer. Vær oppmerksom på at frakt legges til på den samlede bestilling til sist.  Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

 

2. Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalingsløsningen i kassa. Vi bruker Bambora Checkout og Klarna som samarbeidspartnere på betaling.

Som kunde kan du enkelt velge mellom:

  • Klarna - Faktura og avbetaling
  • Bambora Checkout - Kredittkort, VIPPS og Collector Bank (faktura- og delbetaling). Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

Vi krypterer alle dine kortopplysninger med SSL, for sikker betalingsoverføring. Det innebærer at ingen uvedkomne kan se dine kortopplysninger når den sendes fra nettbutikken til betalingsleverandøren. Slik at det er 100% trygt å handle hos oss.  

 

2.1 Klarna

Når du velger Klarna som betalingsmåte får du hjem varene dine før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Fakturaen forfaller til betaling opp til 30 dager etter ditt kjøp. Det er ikke fakturaavgift på denne løsningen. Faktura sendes til mailadressen du oppgir ved bestilling. Dersom du oppgir feil epostadresse og ikke mottar faktura på mail, er du selv ansvarlig for å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av denne feilen.

  • 14 dager blir 30 dager. Så man får mer tid til å betale i tide.
  • Fjerne urimelige gebyrer. Oppstartsgebyr og administrasjonsgebyr forsvinner helt.
  • Fjerne kreditter uten sluttdato. Løpende kreditt erstattes av faste delbetalinger, betal senere-faktura og andre tidsbestemte betalinger.
  • Flere vennlige påminnelser. Flere, oftere og på flere steder, slik at så få som mulig glemmer en betaling.
  • Motarbeider skadelige forbrukslån. Vi underpriser ikke betalingstjenestene våre, for så senere å tjene penger på kundene deres gjennom farlige forbrukslån.

Klarnas vilkår (personvernerklæring) kommer automatisk opp via en synlig link, i det du som kunde skal gjennomføre et kjøp hos oss - du finner også klarna sine vilkår her. Eller ta turen inn på https://www.klarna.com/no/kundeservice/ for å lese fullstendige vilkår for Klarna.

 

2.2 Bambora Checkout

Bambora Checkout er én av de største leverandørene av betalingssystemer i Norden. Denne betalingsløsningen gir høy sikkerhet og lar deg som kunde handle trygt i vår nettbutikk.

 

2.2.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Walley tilbyr vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de viktigste betalingsmåtene i en og samme løsning - velg mellom Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsalternativene kan variere over tid). Du bestemmer selv hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte i kassen, før du bekrefter kjøpet.

Faktura eller delbetaling innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

 

Faktura: I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

 

Konto: I samarbeid med Walley tilbyr vi delbetaling via konto. Konto innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

 

Delbetaling: I samarbeid med Walley tilbyr vi fast delbetaling. Dele opp innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Følg din avbetalingsplan ved å betale inn det faste beløpet som fremkommer på din faktura. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, my.walley.no.

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her: Vilkår og SECCI.

På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

 

 

2.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Kontakt kundeservice via e-post på hello@walley.no

 

2.2.3 Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

 

3. Frakt og leveranse

Vi tilbyr dessverre ikke levering utenfor Norges fastland.

 

Vi leverer varene med Posten Bring – mandag til fredag, unntatt helligdager.

Ordrer plassert før 10.00 behandles av oss på samme dag. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig adresse, e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

 

Du har to leveringsalternativer i vår nettbutikk:

 

  • Klimanøytral Servicepakke / Posten Bring – Fri frakt ved kjøp over 999 kr. Ved beløp under 999 kr er fraktkostnaden 89 kr, uavhengig av størrelsen og vekten på pakken din.

Du kan velge å få pakken din levert på ditt nærmeste postkontor (Pickup point). Denne pakken sendes med sporing, og du mottar SMS og/eller mail (eventuelt brev i postkassen) om at sendingen er ankommet ditt hentested. Leveringstid 1-4 dager, avhengig av strekning.

Se mer informasjon og vilkår fra Bring på denne linken

 

  • Hjemlevering – Leveres på døren / Posten Bring – fast pris på 399 kr.

Du kan velge å få pakken din levert på døren. Leveres på døren mellom kl 09-17 eller kl. 17-21, basert på postnummer. Du vil motta SMS-varsling når pakken er underveis. Du kan også gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis man ikke er hjemme, samt endre utleveringsdag når pakken spores.

Leveringstid 1-3 dager, avhengig av strekning.

Se mer informasjon og vilkår fra Bring på denne linken

 

Dersom pakken ikke hentes, får du en påminnelse. Er den fortsatt ikke hentet etter 14 dager, blir den returnert tilbake til oss. 

Ved uavhentede/ikke leverte pakker, eller ved feiladressering vil du som kunde bli belastet med et gebyr på 250kr. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig adresse, e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. I november og desember måned vil fremsendingstiden kunne øke pga. black friday og juletrafikken (ekstraordinære pakkevolumer).

Om du ikke har mottatt din pakke i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.

 

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter at du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp. Da må du ta kontakt med oss på; info@nory.no eller ringe/SMS på; 934 04 469 mandag til fredag kl. 10.00-14.00, unntatt helligdager. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, dermed anbefaler vi deg om å sjekke søppelposten på mailen din. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.

 

4. Angrerett

 

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.

 

Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i (100% salgbar igjen). Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Merkelappene må være på. Pass på originalemballasjen at den er intakt ettersom varen skal videreselges. Hvis du åpner den hold oversikt over hvordan varen ligger pakket ned, slik at du kan legge den ned igjen på samme måte som du mottok varen. Unngå å skrive på, klistre labels, klistremerker eller tape over skrift/trykk på emballasjen.

 

Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten/porto. Benytt deg av vår returløsning for rimeligere frakt, du vil da trekkes 89 kr i porto kostnad ved retur. Det er gratis å returnere ved reklamasjoner, bytte og tilgodelapp ved bruk av vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg. Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, body o.l ikke kan returneres /byttes. Dersom det følger med gave med kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur. Gaven må være i vesentlige uforandret eller i samme stand som du har mottatt den i. Hvordan returnere og bytte - finner du her.

 

Dersom du ønsker å returnere en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vårt returskjema (blokkbokstaver) og returnerer varen tilbake til oss sammen med returskjemaet. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke emballasjen du mottok av oss, til å returnere varen. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at varen blir returnert tilbake til oss. Ved bruk av vår returløsning følger det med sporing på returetiketten du mottar fra oss. Benytter du deg ikke av vår returløsning anbefaler vi at du benytter deg av sporing slik at du er forsikret. 

 

Hvis du benytter din rett til å heve kjøpet, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varen så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du skal selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert, du må kun betale for de varene du har beholdt, samt returfrakten/porto.

 

Du kan ikke angre ved å bare nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

 

Du finner vårt returskjema her.

 

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

 

4.1 Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vårt returskjema. Ved bytte til en ulik vare eller til en annen størrelse ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken vi vil refundere pengene for produktet du returnerer tilbake til oss.

Det er gratis å returnere ved reklamasjoner, bytte og tilgodelapp ved bruk av vår returløsning. Obs! Dersom du returnerer til oss uten å benytte deg av vår returløsning, vil vi ikke refundere eget utlegg. Bytting gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, body o.l ikke kan returneres /byttes. Hvordan returnere og bytte - finner du her.

 

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varen. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du sender med sporing av pakken, slik at du er forsikret. På den måten har vi mulighet for å spore pakken i postens system, og vi har en sikkerhet for at returvaren blir returner tilbake til oss. Ved bruk av vår returløsning følger det med sporing på returetiketten du mottar fra oss. Benytter du deg ikke av vår returløsning anbefaler vi at du benytter deg av sporing slik at du er forsikret. Vi oppfordrer deg som kunde å gjerne gjenbruke emballasjen du mottok av oss, til å returnere varen.

 

4.2 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via info@nory.no for videre instruksjoner – send med beskrivelse og bilde. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner, benytt deg av vår returløsning.

 

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov, fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsfeilen bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

 

4.3 Tilbakebetaling

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 30 dager fra vi har ferdigbehandlet din retur. Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjoner igjennom Bambora, kan du forvente at det tar mellom 30 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Obs! Husk å betale faktura for produktene du beholder. Vi vil oppdatere fakturaen din når vi behandler din retur.

 

5. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele din personlig informasjon til tredjepart.

 

6. Kontakt & Support

Telefonnummer: 934 04 469 (mandag til fredag kl. 10.00-14.00, unntatt helligdager)

Epost adresse: info@nory.no
 

7. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

 

8. Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.

 

9. Endring av kontrakt

Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

 

10. Klager

Ved klage, vennligst kontakt oss på info@nory.no

 

11. Tvister og lover

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.

 

12. Forbehold

Vi tar følgende forbehold:

Utsolgte varer

Skrivefeil

Trykkfeil

Farger kan avvike fra virkeligheten

Forsinkelser, f.eks. hos transporttjeneste(r), som vi ikke har innflytelse på.

Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk

 

13. Opphavsrett

Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres og brukes uten tillatelse. Overtredelse kan medføre krav om erstatning, vederlag og godtgjørelse.

Enkelte av bildene på hjemmesiden, samt bilder brukt på markedsmateriell er tatt av fotograf S. R. B. Torp – Mýrr photography. I henhold til loven har fotografen alle rettigheter til sine bilder. Ingen kan bruke, reprodusere, videreformidle eller endre et fotografi uten samtykke fra fotografen. Bilder skal fotokrediteres ved publisering. Ta gjerne å sjekk ut fotografens hjemmeside her.

 

Ta gjerne kontakt med fotografen på mail: myrr.photography@outlook.com og ta gjerne turen innom instagram profilen: www.instagram.com/myrr.photography/

Ved deling av bilder på Instagram/Facebook skal bildene tydelig merkes med #repost @noryno_official og hvis det er tatt av Mýrr photography skal det merkes med @myrr.photography

Skulle du være i tvil om hvem som har tatt bildet du vil dele, ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg.

 

14. Firma

Nory.no er levert av Nory AS, organisasjonsnummer: 922 997 470.

 

Kontakt informasjon:

Telefon nummer: 934 04 469 (mandag til fredag kl. 10.00-14.00, unntatt helligdager). 

Epost adresse: info@nory.no

Juridisk adresse: Høvreveien 6, 1712 Grålum

 

Våre kundedata oppbevares etter norsk lov, og vil ikke bli delt med/solgt til en tredjepart. Nory AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom Nory.no.